Συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης για την μπαταρία

Η Continental θα λανσάρει στην αγορά δύο σένσορες οι οποίοι μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό για τυχόν βλάβες της μονάδας. Η μπαταρία αποτελεί το πιο βασικό στοιχείο σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Μια βλάβη ή καταστροφή της, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον ιδιοκτήτη, που για να την αντικαταστήσει θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Έχοντας αυτό κατά νου, η γερμανική εταιρεία εξαρτημάτων Continental θα διαθέσει στην αγορά δύο σένσορες, οι οποίοι θα βοηθήσουν τον οδηγό να αποφύγει τα περιττά έξοδα.

Ο πρώτος ονομάζεται Current Sensor Module (CSM) που προστατεύει την μπαταρία από την υπερχρήση και τη θερμότητα και ο άλλος Battery Impact Detection (BID) που προειδοποιεί σε περίπτωση βλάβης ή χτυπήματος. Ο CSM εγκαθίσταται είτε στη μονάδα αποσύνδεσης είτε στην ίδια την μπαταρία. Όπως εξήγησε ο Χορστ Γκέρινγκ, διευθυντής προγραμματισμού στον τομέα παθητικής ασφάλειας και αισθητήρων της εταιρείας, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας, μέσα στο οποίο λειτουργούν με ασφάλεια και η διάρκεια ζωής τους διαρκεί περισσότερο. Όμως, μερικοί παράγοντες, όπως ο επιθετικός τρόπος οδήγησης, θα προκαλέσει αύξηση θερμοκρασίας και θα μειωθεί ο κύκλος ζωής. Ο CSM μπορεί να διατηρεί την μπαταρία υγιή και ασφαλή, πληροφορώντας τον οδηγό για την κατάσταση και τη θερμοκρασία της. Επίσης, μπορεί να εντοπίσει διάφορες δυσλειτουργίες που ενδέχεται να προκαλέσουν πυρκαγιά, εφόσον εντοπισθεί γρήγορα. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει φέτος.

Όσον αφορά στον BID, έχει τη δυνατότητα να διαπιστώσει αν το πάτωμα έχει υποστεί χτυπήματα, προειδοποιώντας τον οδηγό αν το κέλυφος της μπαταρίας έχει τρυπηθεί ή αλλοιωθεί. Επίσης, δίνει το ακριβές στίγμα της ζημιάς και πού βρίσκεται αυτή, με το σύστημα, από μόνο του να αδειάζει τις κυψέλες στο συγκεκριμένο σημείο, ώστε να απομακρυνθεί ο κίνδυνος πυρκαγιάς. Αυτά είπε ο εκτελεστικός διευθυντής του Continental Safety Engineering στο Αλζενάου, Γιοχάνες Κλεμ.

Δύο τύποι επαφών ανιχνεύονται από τον BID. Ο ένας είναι η επαφή σε χαμηλές ταχύτητες, όταν για παράδειγμα ο οδηγός, στην προσπάθειά του να παρκάρει, ακουμπά με το δάπεδο του οχήματος το πεζοδρόμιο και ο άλλος, σε υψηλές, όταν μια πέτρα ή σίδερο, ενδέχεται να χτυπήσει το πάτωμα και να το φθείρει, φτάνοντας στο τμήμα της μπαταρίας. Απλά, ο BID δεν έχει γίνει γνωστό ακόμα πότε θα ξεκινήσει την παραγωγή του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπαταρία που αντέχει 6.437.375 χιλιόμετρα
Μπαταρία που αντέχει 6.437.375 χιλιόμετρα
Ηλεκτρικά ελαστικά για την παρακολούθηση φθοράς
Ηλεκτρικά ελαστικά για την παρακολούθηση φθοράς …
Σύστημα ανεξάρτητης διεύθυνσης τροχών από τη Hyundai
Σύστημα ανεξάρτητης διεύθυνσης τροχών από τη Hyundai …
Τα άλματα των μπαταριών ιόντων λιθίου
Τα άλματα των μπαταριών ιόντων λιθίου
Ηλεκτρομαγνητικό σύστημα ανάρτησης από τη Honda
Ηλεκτρομαγνητικό σύστημα ανάρτησης από τη Honda …
Κβαντική τεχνολογία για τα αυτόνομα οχήματα της Hyundai
Κβαντική τεχνολογία για τα αυτόνομα οχήματα της Hyundai …
Πώς θα είναι τα μελλοντικά κοκ-πιτ της Hyundai (+video)
Πώς θα είναι τα μελλοντικά κοκ-πιτ της Hyundai (+video) …
Η Dongfeng δοκιμάζει τους ηλεκτρικούς τροχούς
Η Dongfeng δοκιμάζει τους ηλεκτρικούς τροχούς
Ψηφιακή πινακίδα ενημέρωσης στάθμευσης EV στην Κροατία
Ψηφιακή πινακίδα ενημέρωσης στάθμευσης EV στην Κροατία …
Από 12.900 ευρώ το υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στη χώρα μας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 41.900 ευρώ στην Ελλάδα το υβριδικό Opel Astra
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην παραγωγή το πιο ισχυρό Mazda της ιστορίας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μazda CX-30: 3 νέοι διαθέσιμοι κινητήρες e-skyactiv
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου υβριδικού Kia Sportage
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 27.250 ευρώ το Opel Mokka-e
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Mercedes EQE και AMG EQE 43 4MATIC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων