Σύστημα ανεξάρτητης διεύθυνσης τροχών από τη Hyundai
Όπως μαρτυρά και το όνομά του, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αλλάζει τη διεύθυνση κάθε τροχού ξεχωριστά.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκε πρόσφατα στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (United States Patent and Trademark Office-USPTO) στις 28 Απριλίου και ονομάζεται «Μέθοδος και σύστημα για τον έλεγχο επί τόπου περιστροφής οχήματος με ανεξάρτητη διεύθυνση σε κάθε τροχό» (Method and System for Controlling In-Situ Rotation Mode of Four-Wheel Independent Steering Type Vehicle), το οποίο προφανώς θα αλλάξει ονομασία και θα αναγνωρίζεται ευκολότερα με τα αρχικά του, αν και εφόσον η Hyundai αποφασίσει να προχωρήσει στην παραγωγή του.
Το σύστημα θυμίζει σε πολλά την παράλληλη κίνηση που παρομοιάζεται με το βάδισμα του κάβουρα, επιτρέποντας στο όχημα να κατευθύνεται σε όποια κατεύθυνση επιθυμεί ο κάτοχός του. Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε μερικές από τις κινήσεις που μπορεί να εφαρμόσει το όχημα και πιο συγκεκριμένα οι τροχοί του, όπως για παράδειγμα να κινείται, έχοντάς τους κάθετα με το αμάξωμα, όλους στην ίδια διεύθυνση ή να είναι στραμμένοι με τέτοιον τρόπο, ώστε να γίνεται στροφή 360 μοιρών, αλλά με διαφορετικό τρόπο από ό,τι έχει κάνει πχ. η Rivian.
Τα προφίλ στην πατέντα ελέγχονται από τη μονάδα ελέγχου και μπορούν να επιλεχτούν από ένα κουμπί του χειριστηρίου ή επιλογέα. Το σύστημα ενεργοποιεί αισθητήρες στο σύστημα διεύθυνσης και κάπως έτσι προσαρμόζεται η πορεία και η κλίση των τροχών. Δεν είναι γνωστό αν η Hyundai το λανσάρει κάποια στιγμή στα οχήματά της, αλλά τουλάχιστον κατέθεσε την ευρεσιτεχνία για καλό και για κακό.
Αξίζει να τονιστεί πως και άλλα αυτοκίνητα έχουν σύστημα 4διεύθυνσης, κυρίως των premium κατασκευαστών. Σε αυτή την περίπτωση, οι τροχοί στις μικρές ταχύτητες περιστρέφονται στην αντίθετη φορά (οι εμπρός με τους πίσω), για να μειωθεί ο κύκλος στροφής, κυρίως για ευελιξία, ενώ κυρίως για σταθερότητα, στις μεγάλες ταχύτητες όλοι στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση.