Ηλεκτρικά ελαστικά για την παρακολούθηση φθοράς

Η τεχνολογία είναι σε θέση να παράγει στατικό ηλεκτρισμό, με απώτερο στόχο και σκοπό την αξιολόγηση φθοράς των ελαστικών.

Η Sumito Rubber Industries ξεκίνησε τη συνεργασία της με τον καθηγητή Χιρόσι Τάνι του Πανεπιστημίου στο Κανσάι, ώστε να λανσάρουν μια νέα τεχνολογία που θα παρακολουθεί την κατάσταση των ελαστικών. Τα ελαστικά διαθέτουν την επιφάνεια με την οποία το αυτοκίνητο έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο. Τα πράγματα δυσκολεύουν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό όταν αυτή είναι βρεγμένη και σε περίπτωση που ο οδηγός είναι λίγο απρόσεκτος, τότε το κακό δεν θα αργήσει.

Πρόσφατες μελέτες, έδειξαν πως αν το πέλμα ενός ελαστικού παρουσιάσει φθορά μόλις κατά 3 χλστ., η απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα, αυξάνεται σε επικίνδυνο βαθμό. Να γιατί είναι απαραίτητος ο έλεγχός τους και η εξέτασή τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Η συσκευή της Sumito από τη μεριά της δεν χρειάζεται μπαταρίες. Ονομάζεται Energy Harvester και τοποθετείται εντός του ελαστικού, καταφέρνοντας να παράγει στατικό ηλεκτρισμό. Με το που το κάνει αυτό, ένας μικροσκοπικός σένσορας μεταφέρει τις πληροφορίες, χρησιμοποιώντας BLE (Bluetooth Low Energy), την ίδια ώρα που μέσα στην Energy Harvester, δύο στρώσεις γόμας καλυμμένες από φιλμ, δημιουργούν αρνητικό και θετικό ηλεκτρόδιο.

Καθώς το λάστιχο παραμορφώνεται από την κύλισή του, τα δύο φιλμ τρίβονται μεταξύ τους, παράγοντας στατικό ηλεκτρισμό. Μια σειρά από μικροσκοπικές συσκευές Energy Harvester που βρίσκονται εντός, παράγουν χαμηλή τάση, καθώς περιστρέφεται το λάστιχο. Τα διαφορετικά κύματα που παράγονται, εντοπίζουν το κατά πόσον έχει αλλοιωθεί. Αυτή την ώρα, η τεχνολογία αφορά συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά γιατί όχι να μην χρησιμοποιηθεί στα εξηλεκτρισμένα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπαταρία που αντέχει 6.437.375 χιλιόμετρα
Μπαταρία που αντέχει 6.437.375 χιλιόμετρα
Συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης για την μπαταρία
Συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης για την μπαταρία …
Σύστημα ανεξάρτητης διεύθυνσης τροχών από τη Hyundai
Σύστημα ανεξάρτητης διεύθυνσης τροχών από τη Hyundai …
Τα άλματα των μπαταριών ιόντων λιθίου
Τα άλματα των μπαταριών ιόντων λιθίου
Ηλεκτρομαγνητικό σύστημα ανάρτησης από τη Honda
Ηλεκτρομαγνητικό σύστημα ανάρτησης από τη Honda …
Κβαντική τεχνολογία για τα αυτόνομα οχήματα της Hyundai
Κβαντική τεχνολογία για τα αυτόνομα οχήματα της Hyundai …
Πώς θα είναι τα μελλοντικά κοκ-πιτ της Hyundai (+video)
Πώς θα είναι τα μελλοντικά κοκ-πιτ της Hyundai (+video) …
Η Dongfeng δοκιμάζει τους ηλεκτρικούς τροχούς
Η Dongfeng δοκιμάζει τους ηλεκτρικούς τροχούς
Ψηφιακή πινακίδα ενημέρωσης στάθμευσης EV στην Κροατία
Ψηφιακή πινακίδα ενημέρωσης στάθμευσης EV στην Κροατία …
Από 12.900 ευρώ το υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στη χώρα μας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 41.900 ευρώ στην Ελλάδα το υβριδικό Opel Astra
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην παραγωγή το πιο ισχυρό Mazda της ιστορίας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μazda CX-30: 3 νέοι διαθέσιμοι κινητήρες e-skyactiv
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου υβριδικού Kia Sportage
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 27.250 ευρώ το Opel Mokka-e
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Mercedes EQE και AMG EQE 43 4MATIC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων