Ηλεκτρικά ελαστικά για την παρακολούθηση φθοράς
Η τεχνολογία είναι σε θέση να παράγει στατικό ηλεκτρισμό, με απώτερο στόχο και σκοπό την αξιολόγηση φθοράς των ελαστικών.
Η Sumito Rubber Industries ξεκίνησε τη συνεργασία της με τον καθηγητή Χιρόσι Τάνι του Πανεπιστημίου στο Κανσάι, ώστε να λανσάρουν μια νέα τεχνολογία που θα παρακολουθεί την κατάσταση των ελαστικών. Τα ελαστικά διαθέτουν την επιφάνεια με την οποία το αυτοκίνητο έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο. Τα πράγματα δυσκολεύουν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό όταν αυτή είναι βρεγμένη και σε περίπτωση που ο οδηγός είναι λίγο απρόσεκτος, τότε το κακό δεν θα αργήσει.
Πρόσφατες μελέτες, έδειξαν πως αν το πέλμα ενός ελαστικού παρουσιάσει φθορά μόλις κατά 3 χλστ., η απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα, αυξάνεται σε επικίνδυνο βαθμό. Να γιατί είναι απαραίτητος ο έλεγχός τους και η εξέτασή τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Η συσκευή της Sumito από τη μεριά της δεν χρειάζεται μπαταρίες. Ονομάζεται Energy Harvester και τοποθετείται εντός του ελαστικού, καταφέρνοντας να παράγει στατικό ηλεκτρισμό. Με το που το κάνει αυτό, ένας μικροσκοπικός σένσορας μεταφέρει τις πληροφορίες, χρησιμοποιώντας BLE (Bluetooth Low Energy), την ίδια ώρα που μέσα στην Energy Harvester, δύο στρώσεις γόμας καλυμμένες από φιλμ, δημιουργούν αρνητικό και θετικό ηλεκτρόδιο.
Καθώς το λάστιχο παραμορφώνεται από την κύλισή του, τα δύο φιλμ τρίβονται μεταξύ τους, παράγοντας στατικό ηλεκτρισμό. Μια σειρά από μικροσκοπικές συσκευές Energy Harvester που βρίσκονται εντός, παράγουν χαμηλή τάση, καθώς περιστρέφεται το λάστιχο. Τα διαφορετικά κύματα που παράγονται, εντοπίζουν το κατά πόσον έχει αλλοιωθεί. Αυτή την ώρα, η τεχνολογία αφορά συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά γιατί όχι να μην χρησιμοποιηθεί στα εξηλεκτρισμένα.