Το εξηλεκτρισμένο Hyundai που ξεχωρίζει
Από τους κατασκευαστές που γνωρίζουν τι ακριβώς εκπροσωπεί η επόμενη σελίδα της αυτοκίνησης αποτελεί η Hyundai. Ο κατασκευαστής από τη Νότια Κορέα διαθέτει μια πλούσια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών, υβριδικών, plug in hybrid και υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στην αγορά με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο. Και η αναφορά γίνεται πως διακρίνονται τόσο για την ποιότητα, αλλά και τα συστήματα κίνησής τους.
Η εταιρεία παρουσίασε τα στοιχεία διάθεσης των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων της και τον Απρίλιο τα BEV έφτασαν τις 15.275 πωλήσεις και +97%, τα PHEV τις 4.246 και -13%, τα συνολικά plug-in τα 19.521 και +55% και τα FCEV τις 1.300 και -6%. Έως τώρα και πιο συγκεκριμένα από τις αρχές του 2022, η διάθεση των plug-in της Hyundai έχει ξεπεράσει τις 62.000 μονάδες και αποτελούν το 5% του συνολικού όγκου. Τα BEV είναι 46.905 στο +98%, τα PHEV 15.235 στο +41%, τα συνολικά plug-in 62.140 στο +80% και τα FCEV 2.765 στο -20%.
Το μοντέλο, όμως, το οποίο ξεχωρίζει, είναι το Ioniq 5 με 9.844 πωλήσεις τον Απρίλιο και ακολουθούν τα Kona και Tucson PHEV που πλαισιώνουν το βάθρο.
Αναλυτικά
- Hyundai Ioniq 5 – 9.844
- Hyundai Kona Electric – 4.601
- Hyundai Tucson PHEV – 3.207
- Hyundai Santa Fe PHEV – 748
- Hyundai IONIQ Electric – 764
- Hyundai IONIQ Plug-In – 291
- Plug-in στην Ινδία (Kona Electric) – 50
- Plug-in στην Κίνα (διάφορα μοντέλα) – 15
Το Hyundai Ioniq 5 αναμένεται στην Ελλάδα την άνοιξη και διατίθεται με δύο μπαταρίες 58 kWh και 72,6 kWh με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Στην πρώτη περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 218 ίππων και με την μπαταρία των 72,6 kWh ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. Με την μπαταρία των 58 kWh, ο χρόνος είναι 8,5 δλ. Η μέγιστη αυτονομία βάση κύκλου WLTP είναι περίπου 480 χιλιόμετρα. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και την κίνησε σε όλους τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς είναι 306 ίπποι και με την μπαταρία των 72,6 kWh, το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 5,2 δλ. Με την μπαταρία των 58 kWh, το σπριντ επιτυγχάνεται σε 5,1 δλ. Το αυτοκίνητο μπορεί να φορτιστεί σε υποδομές 400V και 800V και σε φορτιστή 350 kW, η φόρτιση από 10-80% μπορεί να επιτευχθεί σε 18 λεπτά.