AWD vs 4WD. Ποια η διαφορά;

Πολλά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια διαθέτουν κίνηση σε όλους τους τροχούς, με το ένα σύστημα να ονομάζεται AWD και το άλλο 4WD. Η ονομασία του πρώτου είναι All Wheel Drive και του δεύτερου 4 Wheel Drive, που στην ουσία πρόκειται για το ίδιο σύστημα, αλλά με μια μικρή διαφορά που θα αναφερθεί παρακάτω. Αμφότερα δίνουν κίνηση σε όλους τους τροχούς όταν απαιτείται, αλλά καλό θα ήταν σε αυτό το σημείο να ξεκινήσουμε με τα χαρακτηριστικά του 4WD.

Δίνει κίνηση σε όλους τους τροχούς και έχει ένα εξάρτημα που ονομάζεται κυτίο μεταφοράς κίνησης κατά κάποιον τρόπο, το οποίο μπορεί να ελέγξει ο οδηγός μέσω ενός δεύτερου μοχλού ή λεβιέ. Επίσης, η 4κίνηση σε αυτό το σύστημα μπορεί να δοθεί ηλεκτρικά, πατώντας ένα button. Τα συστήματα μπορούν να είναι πλήρως 4κίνητα, κάτι που σημαίνει πως οι τέσσερις τροχοί κινούν το όχημα μονίμως ή κατ’ απαίτηση. Όταν το όχημα κινείται δίχως 4κίνηση, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Ο οδηγός, πάντως, αποφασίζει πότε θα τους εμπλέξει όλους.

Αναφορικά με το AWD, στέλνει και αυτό κίνηση σε όλους τους τροχούς και μπορεί να το κάνει αυτό κατ’ επιλογή. Ωστόσο, ελάχιστα απαιτούν από τον οδηγό να επιλέξει αυτός την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Συνήθως, αυτή μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και όταν το σύστημα καταλάβει πως χρειάζεται και ο πίσω άξονας, τότε επενεργεί αυτόματα. Δεν υπάρχει κυτίο μεταφοράς κίνησης.

Υπάρχει και άλλη μία διαφορά, αν και με την τεχνολογία που συνεχώς αναπτύσσεται, αυτό ίσως να μην ισχύει. Πάντως, τα AWD χρησιμοποιούνται για σπορ οδήγηση περισσότερο και διαθέτουν και τρίτο διαφορικό, ανάμεσα σε αυτό του εμπρός και του πίσω άξονα. Στα αυτοκίνητα με 4WD δεν υπάρχει αυτό και κυρίως τέτοια συστήματα χρησιμοποιούνται για τις off-road διαδρομές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η GM εξαλείφει τη ναυτία στα αυτόνομα αυτοκίνητα
Η GM εξαλείφει τη ναυτία στα αυτόνομα αυτοκίνητα …
Απαραίτητο στοιχείο οι οδηγοί στα αυτόνομα οχήματα
Απαραίτητο στοιχείο οι οδηγοί στα αυτόνομα οχήματα …
Με το «θηρίο» των 1.040 ίππων ο Μικ
Με το «θηρίο» των 1.040 ίππων ο Μικ
Νέο ηλεκτρικό επαγγελματικό από την Toyota
Νέο ηλεκτρικό επαγγελματικό από την Toyota
Ο αντίπαλος της Tesla, δεν είναι αυτός που φαντάζεστε
Ο αντίπαλος της Tesla, δεν είναι αυτός που φαντάζεστε …
Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ έχουν στόχο τα plug-in hybrid
Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ έχουν στόχο τα plug-in hybrid …
Έτσι απομονώνουν τις φωτιές στα EV στο Μονακό
Έτσι απομονώνουν τις φωτιές στα EV στο Μονακό …
Το μηχάνημα των 1.000 ίππων που ελέγχει την άσφαλτο (+video)
Το μηχάνημα των 1.000 ίππων που ελέγχει την άσφαλτο (+video) …
Ποιο plug-in πούλησε περίπου 27.000 μονάδες τον Απρίλιο;
Ποιο plug-in πούλησε περίπου 27.000 μονάδες τον Απρίλιο; …
Από 12.900 ευρώ το υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στη χώρα μας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 41.900 ευρώ στην Ελλάδα το υβριδικό Opel Astra
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην παραγωγή το πιο ισχυρό Mazda της ιστορίας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μazda CX-30: 3 νέοι διαθέσιμοι κινητήρες e-skyactiv
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου υβριδικού Kia Sportage
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 27.250 ευρώ το Opel Mokka-e
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Mercedes EQE και AMG EQE 43 4MATIC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων