Απαραίτητο στοιχείο οι οδηγοί στα αυτόνομα οχήματα
Το ανώτερο Επίπεδο αυτόνομης οδήγησης είναι το 5, όπου εκεί δεν χρειάζεται η ανθρώπινη παρουσία πίσω από το τιμόνι του οχήματος. Με την τεχνολογία να κάνει σπουδαία άλματα στον χώρο της καινοτομίας, έχουν ήδη αναπτυχθεί πλήρως αυτόνομα οχήματα, τα οποία τα περισσότερα δεν έχουν λάβει ακόμα άδεια για πλήρη… απασχόληση. Τα περισσότερα ναι μεν έχουν κατασκευαστεί και είναι λειτουργικά, αλλά απομένουν ακόμα οι νόμοι που θα τους επιτρέψουν να κατακτήσουν τον κόσμο.
Κι όμως, μελετητές του Πανεπιστημίου Κάρνετζι Μέλον Traffic21, ινστιτούτου έρευνας, ανέφεραν πως ακόμα και στο Επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 5, ο άνθρωπος αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την ομαλή κίνηση στον δρόμο. Αυτό είναι κάτι το οποίο απαιτούσαν οι περισσότεροι, καθώς θα διατηρηθούν συν τοις άλλοις, αρκετές θέσεις εργασίας. Ναι μεν καλή η τεχνολογία, αλλά χρειάζεται και ο ανθρώπινος παράγοντας.
Αυτό είναι το ένα καλό της μελέτης. Το άλλο έχει να κάνει πως σε περιπτώσεις ανάγκης ή ακραίων καιρικών φαινομένων, ένα αυτοκίνητο αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 5, δεν θα μπορεί να κινηθεί, πολύ απλά διότι οι αισθητήρες θα εντοπίζουν συνεχώς εμπόδια, σπέρνοντας το χάος ή την καθυστέρηση. Στις περιπτώσεις ανάγκης λοιπόν, ο χειριστής θα μπορέσει να πάρει τον έλεγχο του οχήματος και να αποσοβήσει τυχόν κινδύνους ή να μειωθούν οι συνέπειες κάποιας καθυστέρησης.
Πρόσφατα, στις ΗΠΑ, ένα αυτόνομο όχημα εμπόδισε σημαντικά την άφιξη ενός πυροσβεστικού στον τόπο όπου είχε ξεσπάσει πυρκαγιά, καθώς οι αισθητήρες δεν το άφηναν να κινηθεί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει τους πυροσβέστες να κάνουν τη δουλειά τους μεν, αλλά να την κάνουν λίγα λεπτά αργότερα. Μερικές φορές τα λίγα λεπτά αργότερα ίσως να είναι τα πιο σημαντικά.