Άμεση λύση για φθηνό και γερό υβριδικό αυτοκίνητο
Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι που κάνουν έρευνα αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου κοιτάνε δύο βασικά πράγματα: Τιμή και κατανάλωση. Αναμενόμενο άλλωστε, αφού και τα δύο έχουν να κάνουν με λεφτά και μάλιστα με σημαντικά ποσά. Για να βρεθεί ένα νέο μοντέλο με πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο θα πρέπει να είναι εξηλεκτρισμένο και εφοδιασμένο με full hybrid τεχνολογία και άνω. Οπότε θα κοστίζει αρκετά χρήματα.
Η άμεση λύση μπορεί να βρεθεί ανάμεσα στα μεταχειρισμένα και ειδικότερα σε προηγούμενης γενιάς Toyota Yaris Hybrid. Ένα μοντέλο το οποίο έχει διακριθεί -εκτός άλλων- για τη μεγάλη του οικονομία σε καύσιμο, καθώς και για την αξιοπιστία του. Διαθέσιμα αυτοκίνητα υπάρχουν αρκετά, μεταξύ των οποίων αυτά με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2016 πωλούνται κατά μέσο όρο κοντά στις 13.000-14.000 ευρώ. Υπάρχουν φθηνότερα, αλλά και ακριβότερα, που δεν απέχουν πολύ σε τιμή από ένα ολοκαίνουργιο.
Το 3ης γενιάς Yaris παρουσιάστηκε το 2011, ενώ το 2014 δέχτηκε την πρώτη ανανέωσή του, όπως είναι το εικονιζόμενο αυτοκίνητο. Εξωτερικά διακρίνεται αμέσως από το ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα του, με τα νέα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρες. Με μήκος 3.950 χλστ. ευνοείται η ευελιξία και η ευκολία στο παρκάρισμα, από τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος της «ζωής» του θα το περάσει ενός πόλης.
Σημείο αναφοράς είναι το υβριδικό σύνολο με το E-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, που εξυπηρετεί σημαντικά στην πόλη και κάνει τη ζωή του οδηγού πιο ξεκούραστη. Ο κινητήρας 1.5 VVT-i αποδίδει 74 ίππους και 111 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τους 60 ίππους και 169 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 100 ίππων). Το Yaris Hybrid επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. και φτάνει τα 165 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, με πραγματική κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ.
Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες και εξοικονομεί βενζίνη, ενώ σε ήπιους ρυθμούς η εμπλοκή του μοτέρ βενζίνης δεν ενοχλεί. Αντιθέτως όταν ζητηθεί περισσότερη δύναμη, τότε ο θόρυβος που παράγει διαπερνά την καμπίνα των επιβατών. Το προγενέστερο υβριδικό Yaris φέρει αρκετά πιο σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις του συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, γεγονός που έχει αντίκτυπο στην άνεση, αφού δεν καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων. Ο οδηγός λαμβάνει μέτρια αίσθηση από το τιμόνι και το πεντάλ των φρένων, το οποίο δεν είναι προοδευτικό στο πάτημά του. Σε συνδυασμό και με την έλλειψη επιλογής ταχυτήτων, το αυτοκίνητο δεν θα ικανοποιήσει από οδηγικής πλευράς. Παρόλα αυτά είναι ένα αρκετά σταθερό και ασφαλές αυτοκίνητο, τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και σε στροφές.
Στο εσωτερικό του, την εικόνα και την ευχρηστία αναβαθμίζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Ο εξοπλισμός από τις βασικές εκδόσεις είναι πλήρης και περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες και αυτόματο κλιματισμό. Η ποιότητα ικανοποιεί μέσω της χρήσης μαλακού υλικού στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και της αρκετά καλής συναρμογής. Από πλευράς χώρων, το Yaris Hybrid θα μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, με το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων να επαρκεί.