Δοκιμή νέο Suzuki Swace 1.8 Hybrid 122 PS

Δύο νέα μοντέλα προστέθηκαν στη γκάμα της Suzuki, το μικρομεσαίο στέισον βάγκον υβριδικού Swace και το μεσαίο SUV PHEV Across. Και τα δύο έχουν κατασκευαστεί σε συνεργασία με την Toyota, αποτελώντας δίδυμα αδέλφια των Corolla Touring Sports και RAV4 PHEV αντίστοιχα, με κάποιες ελάχιστες διαφορές.

Στο Swace της δοκιμής μας, οι διαφορές με το Corolla TS εστιάζονται μόνο στο εμπρός άκρο και στην τοποθέτηση των σημάτων της Suzuki. Στο εμπρός μέρος έχουν διατηρηθεί τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, όμως έχουν αλλάξει σχεδιασμό η μάσκα και ολόκληρος ο προφυλακτήρας. Το Suzuki Swace των 4.655 χλστ. μήκους εμφανίζεται ελκυστικό και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο, αν και ανήκει σε μια κατηγορία που στην Ελλάδα είχε πάντοτε ελάχιστο ενδιαφέρον, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης.

Έμφαση στην οικονομία καυσίμου

Suzuki Swace engine

Σε χαμηλές κυρίως ταχύτητες και στο «σταμάτα – ξεκίνα», το Swace λειτουργεί σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε ήπιους ρυθμούς η εμπλοκή του κινητήρα γίνεται ανεπαίσθητη, ωστόσο όταν ζητηθεί περισσότερη ισχύς ή χρειαστεί να φορτιστεί η μπαταρία, τότε το θερμικό μοτέρ ανεβάζει στροφές και ο ήχος του διαπερνά την ηχομόνωση και φτάνει στα αυτά των επιβατών. Όταν δηλαδή πατηθεί τέρμα το γκάζι για μια γρήγορη επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ.) και εν κινήσει, τότε ακούγεται ένα βουητό. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις το αυτοκίνητο διατηρεί το άνετο προφίλ του. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Normal, Eco και Sport. Πρόσθετα, η λειτουργία EV είναι εφικτή εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη και οι ταχύτητες είναι χαμηλές.

Το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, κάτι που το πετυχαίνει και στην πράξη. Αρχικά να πούμε ότι αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης των 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής, ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 72 ίππων και 163 Nm ροπής, την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία (κάτω από το πίσω κάθισμα) και το CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση βρέθηκε στα 5,8 λτ./100 χλμ., η οποία πέφτει όταν το Swace κινείται στην πόλη και εκμεταλλεύεται περισσότερο τον ηλεκτρισμό. Επίσης, με εκπομπές CO2 99-115 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας.

Ξεκούραστες διαδρομές και μεγάλη άνεση στο δρόμο

Suzuki Swace front

Το Suzuki Swace είναι προσανατολισμένο στην άνεση και αυτό το κάνει ξεκάθαρο στον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια πίσω) με τη μαλακή ρύθμιση και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, παρέχουν ξεκούραστες διαδρομές. Μαζί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ, το Swace είναι ένα «αγχολυτικό» αυτοκίνητο. Μόνο το αυξημένο του μήκος μπορεί να ζορίσει σε στενούς δρόμους και στην αναζήτηση θέσης για παρκάρισμα.

Άλλωστε είναι περισσότερο ταξιδιάρικο, παρά αστικού προσανατολισμού. Στους αυτοκινητόδρομους το Swace παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό, ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Σε πιο σφιχτές επαρχιακές διαδρομές πατάει εξίσου με ασφάλεια, εμφανίζει ελαφρώς τονισμένες κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Βέβαια, η έλλειψη επιλογής ταχυτήτων και η όχι ιδιαίτερα αστραπιαία αμεσότητα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, θυμίζουν στον οδηγό το οικογενειακό «πρόσωπο» του αυτοκινήτου. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι γρήγορο και με ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα έχουν αρκετά καλή απόδοση, όχι όμως και αίσθηση.

Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Πολύ σημαντικό ατού του Swace αποτελούν και οι χώροι. Το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.700 χλστ. που χρησιμοποιείται αντίστοιχα στα Corolla TS και Sedan (2.640 χλστ. στο Corolla Hatchback) και ο μεγαλύτερος πίσω πρόβολος, συμβάλλουν στην ευρυχωρία. Στο πίσω κάθισμα του στέισον βάγκον Suzuki οι φιλοξενούμενοι έχουν αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Καμία παραχώρηση δεν θα χρειαστεί να γίνει και για τις αποσκευές, χάρη στα 596 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο «κρύβεται» επιπλέον αρκετός χώρος λόγω έλλειψης ρεζέρβας, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος αποθηκευτικός χώρος 1.606 λίτρων.

Στο θάλαμο των επιβατών του Swace, η μόνη διαφορά με το Corolla αφορά το «S» στο τιμόνι. Κατά τα λοιπά όλα είναι γνώριμα, ευχάριστα και πολύ καλά φτιαγμένα. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και minimal, με πολλές επίπεδες επιφάνειες και ίσιες γραμμές. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, όπου βρίσκονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των χειριστηρίων. Ένα μεγάλο μέρος του πίνακα οργάνων αποτελείται από την οθόνη των 7 ιντσών με επιπλέον ενδείξεις και εκατέρωθεν αυτής υπάρχουν αναλογικά όργανα. Ιδιαίτερα προσεγμένο είναι το εσωτερικό σε ποιότητα, μέσω της χρήσης αφρώδους υλικού σε ολόκληρη σχεδόν την επιφάνεια του ταμπλό, έως το μετωπικό τμήμα με τις χαρακτηριστικές ραφές. Μαλακά υλικά συναντώνται και στις εμπρός πόρτες, ενώ συνολικά η συναρμογή και το φινίρισμα δεν αφήνουν περιθώρια για αρνητικές κριτικές.

Suzuki Swace front

Η εκδοχή του μικρομεσαίου station wagon από τη Σιζουόκα της Ιαπωνίας, διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις GL+ και GLX, στις τιμές των 25.180 ευρώ και 27.180 ευρώ. Από την πρώτη περιλαμβάνονται τα πάντα, όπως είναι 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, διζωνικός κλιματισμός, οθόνη αφής 8 ιντσών, οθόνη LCD 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. To GLX ενσωματώνει επιπλέον σύστημα έξυπνου κλειδώματος θυρών, προβολείς BI-LED, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα «έξυπνου» παρκαρίσματος και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω. Σε κάθε περίπτωση κινητήριος δύναμη είναι το γνωστό μοτέρ 1.8 λτ. Hybrid.

(+) Κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εξοπλισμός, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, ευκολία στην οδήγηση

(–) Οδηγική αίσθηση, θόρυβος κινητήρα στην πλήρη επιτάχυνση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
72
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
63
Συνδυαστική ισχύς (PS)
122/5.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
4,4-5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99-115
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.655
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.400
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
596
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.180 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid 160
Δοκιμή Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid 160
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή νέο Honda HR-V e:HEV 1.5 131 PS
Δοκιμή νέο Honda HR-V e:HEV 1.5 131 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 116 PS Hybrid
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 116 PS Hybrid
Από 12.900 ευρώ το υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στη χώρα μας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 41.900 ευρώ στην Ελλάδα το υβριδικό Opel Astra
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην παραγωγή το πιο ισχυρό Mazda της ιστορίας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μazda CX-30: 3 νέοι διαθέσιμοι κινητήρες e-skyactiv
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου υβριδικού Kia Sportage
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 27.250 ευρώ το Opel Mokka-e
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Mercedes EQE και AMG EQE 43 4MATIC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων