Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i

Το Yaris αποτελεί από το 1999 που παρουσιάστηκε μια από τις πιο κλασικές αξίες στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα, κάτι που η φίρμα από το Αΐτσι φροντίζει να κεφαλαιοποιεί και διευρύνει σε νέες κατηγορίες. Εκείνη των B-SUVs δεν θα μπορούσε να μην μπει στο εμπορικό στόχαστρο του Ιάπωνα κολοσσού, με τo Yaris Cross να πραγματοποιεί μαγευτική πορεία στο στίβο των πωλήσεων εδώ και περίπου ένα χρόνο κυκλοφορίας.

Βασικός λόγος για αυτό είναι η πλήρης γκάμα, που αποτελείται από βενζινοκίνητες, υβριδικές, αυτόματες και τετρακίνητες εκδόσεις. Το Yaris Cross Hybrid AWD-i τοποθετείται στην κορυφή, ξεκινώντας στη χώρα μας από τις 27.770 ευρώ και φτάνοντας μέχρι τις 32.910 για την πλουσιότερη έκδοση όλων, την Premium Edition. Όποιος θέλει υβριδικό Yaris Cross αλλά δεν κόπτεται για την τετρακίνηση, μπορεί να το αποκτήσει από τις 22.020 ευρώ. Όποιος, πάλι, είναι φαν των πατροπαράδοτων βενζινοκινητήρων, το Yaris Cross με τον 1.500άρη των 125 ίππων εκκινεί από τις 20.020 ευρώ.

Ακριβές τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση

Toyota Yaris Cross back

H πλατφόρμα TNGA-Β είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στο απλό Yaris, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνει και εδώ. Το σασί είναι στιβαρό και δεν ασχολείται καν με τυχόν στρεβλώσεις που μπορεί να προκαλέσουν ανωμαλίες στο οδόστρωμα, συνεπικουρούμενο από ένα αρκούντως σφιχτό σετάρισμα στην ανάρτηση. Ειδικά εδώ που συνδυάζεται με 18άρες ζάντες και ελαστικά 215/40, κάνει αρκετά πιο έντονη την παρουσία της στην καμπίνα. Κάτι που ισχύει επίσης για τις ηχητικές οχλήσεις από αέρα και κινητήρα, με τον τελευταίο να χαρακτηρίζεται από το κατά τι μονότονο βουητό της μεταβαλλόμενης σχέσης από το κιβώτιο e-CVT.

Το τιμόνι χαρακτηρίζεται από αξιοσέβαστη ακρίβεια, για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά ιδανικά θα έπρεπε να είναι μια στάλα ελαφρύτερο. Φυσικά δεν σου δημιουργεί κανένα ζήτημα όταν αποφασίσεις να πιέσεις, ακουμπώντας παράλληλα στην ανάρτηση και το φαρδύ πέλμα των ελαστικών. Το Yaris Cross μπορεί να στρίψει εντυπωσιακά γρήγορα, διατηρώντας ταυτόχρονα λογικές (έως μικρές) κλίσεις στο αμάξωμα. Η επιπλέον πρόσφυση του πίσω άξονα δεν κάνει καμία διαφορά στο στεγνό, αλλά και μόνο το γεγονός πως από 100-0μπορεί να πάει στο 60-40 την κατανομή εμπρός-πίσω εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου, αρκεί για να εκμηδενίσει τις όποιες τάσεις υποστροφής. Σε βρεγμένο θα το αισθανθείς να λειτουργεί, όταν με το που κάνει να ανοίξει τροχιά το εμπρός μέρος θα στείλει ισχύ πίσω, επαναφέροντας τα «μούτρα» στην τάξη.

Εκτός δρόμου φαίνεται ακόμα περισσότερο, ιδίως σε λασπωμένο τερέν, αλλά εδώ χρειάζεται προσοχή. Αφενός δεν πρόκειται για παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης, οπότε έχει πεπερασμένο εύρος δυνατοτήτων. Αφετέρου, το ίδιο το αυτοκίνητο δεν είναι για «πολλά» στο off roading. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει μεν τα 170 χλστ., αλλά η σφιχτή ανάρτηση και το μέγεθος των τροχών δεν ενδείκνυνται για τρελές περιπέτειες.

Εύφημο μνεία, τέλος, αξίζει η λειτουργία Brake. Μετακινώντας το λεβιέ στη θέση «B», βάζεις την ανάκτηση ενέργειας στο υψηλότερο επίπεδο. Αν δεν βαριέσαι να το κάνεις, καταφέρνεις να φρενάρεις στην ουσία δίχως να πατάς φρένο ή πατώντας ελάχιστα, εξοικονομώντας τόσο τακάκια όσο και καύσιμο, καθώς η μπαταρία φορτίζεται περισσότερο έτσι και δεν απαιτεί το ίδιο συχνά τη συνδρομή του θερμικού μοτέρ.

Μυώδες με επιβλητική όψη και φουσκωμένους θόλους

Toyota Yaris Cross front

Εμφανισιακά το Hybrid, AWD-i ή μη, δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα Cross. Τα σήματα στην πίσω πόρτα και το μπλε χρώμα σε αυτό της Toyota, στη μάσκα, είναι αυτά που διαχωρίζουν τα υβριδικά από τα αμιγώς βενζινοκίνητα, αλλά δεν χρειάζεται παραπάνω κιόλας. Ο ογκώδης προφυλακτήρας μπροστά και τα δυο αιχμηρά φανάρια στην κορυφή, χαρίζουν μια άκρως επιβλητική όψη στο πρόσωπο του Yaris Cross. Οι φουσκωμένοι θόλοι και τα προστατευτικά στο πλάι δηλώνουν ξεκάθαρα SUV καταβολές, για να φτάσουμε στο πίσω μέρος και να συναντήσουμε μια μικρογραφία του RAV4 με επιρροές από το Corolla Cross!

Οι 18άρες ζάντες είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακές στην όψη και γεμίζουν το προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά δείχνουν ένα «τσικ» μεγαλύτερες από το ιδανικό. Μια ίντσα κάτω ταιριάζει καλύτερα, ενώ παράλληλα επηρεάζει λιγότερο την ψυχολογία σε περίπτωση που θελήσεις να αφήσεις την άσφαλτο.

Με έμφαση στην οικονομία καυσίμου

Toyota Yaris Cross side

Η παρουσία του υβριδικού συστήματος έχει έναν και μόνο σκοπό: την επίτευξη χαμηλών δεικτών κατανάλωσης. Κι όχι απλά το καταφέρνει, αλλά διαπρέπει! Το Hybrid Dynamic Force απαρτίζεται από το 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT–i μοτέρ των 1.5 λίτρων, ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, η οποία φορτίζει όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι (ανάκτηση ενέργειας), αλλά και με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα (όπου χρειάζεται).

Το τετρακίνητο διαθέτει άλλο ένα ηλεκτρικό μοτέρ, απόδοσης 5,2 ίππων και 52 Nm, που αναλαμβάνει το ρόλο του διαφορικού στον πίσω άξονα – εξ ου και η μικρότερη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, καθότι τοποθετείται κάτω από το δάπεδο.

Τα 116 συνδυαστικά άλογα δεν αντιμετωπίζουν το παραμικρό πρόβλημα με την κίνηση των 90 παραπανίσιων κιλών σε σχέση με το απλό Hybrid (1.260 αντί 1.170 κιλών), επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 11,8 δλ. (+0,6 δλ.) και διατηρώντας άνετα ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα (170 χλμ./ώρα η τελική). Σε τέτοιες συνθήκες, το trip κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 5,6 λίτρων/100 χλμ. Εντός πόλης, όπου βρίσκεσαι πιο συχνά στα «χωράφια» του ηλεκτροκινητήρα, κατεβαίνεις κοντά στα 4,2 λίτρα/100 χλμ. Αν βάλεις και κάποια πιεσμένα χιλιόμετρα, όπου ο βενζινοκινητήρας και θα «κάψει» και θα λειτουργήσει μετά για να φορτίσει η μπαταρία, διαμορφώνοντας την κατανάλωση κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., παίρνεις μια εξαιρετική συνδυασμένη τιμή 5,9 λίτρων/100 χλμ.!

Εσωτερικό Yaris, με χώρους Corolla και ποιότητα Toyota

Αντίθετα με ότι συμβαίνει εξωτερικά, το εσωτερικό του Yaris Cross είναι παρόμοιο με του αδελφού χάτσμπακ. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών (4 ιντσών στη βασική έκδοση) και κάποιες διαφορετικές επενδύσεις. Στην προκειμένη, δε, έχουμε και δέρματα στα καθίσματα, που ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας.

Κατά τα λοιπά, η οθόνη αφής των 9 ιντσών (8 στη βασική έκδοση) είναι ευκρινής και απαιτεί ελάχιστο χρόνο προσαρμογής, οι χώροι κινούνται στα επίπεδα του Corolla για τέσσερις επιβάτες, ενώ αυτός για τις αποσκευές δέχεται μεν ένα «ψαλίδι» 77 λίτρων σε σχέση με το δικίνητο, αλλά και πάλι επαρκεί για μια μικρή οικογένεια (320 λίτρα συνολικά). Τη διαφορά σε σχέση με το 2WD κάνει και ο περιστροφικός διακόπτης στη βάση της κονσόλας, πίσω από το λεβιέ, που ελέγχει τα εκτός δρόμου προγράμματα οδήγησης.

(+) Σχεδίαση, εξοπλισμός, ποιότητα, λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση, φρένα

(-) Σφιχτή ανάρτηση, θόρυβος από κινητήρα υπό πίεση, αεροδυναμικοί θόρυβοι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.490
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
92/5,500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/3.600-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
141
Συνδυαστική ισχύς (PS)
116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
115
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.180
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.560
Βάρος (κιλά)
1.260
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
320
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.770 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid 160
Δοκιμή Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid 160
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή νέο Honda HR-V e:HEV 1.5 131 PS
Δοκιμή νέο Honda HR-V e:HEV 1.5 131 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 116 PS Hybrid
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 116 PS Hybrid
Δοκιμή νέο Suzuki Swace 1.8 Hybrid 122 PS
Δοκιμή νέο Suzuki Swace 1.8 Hybrid 122 PS
Από 12.900 ευρώ το υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στη χώρα μας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 41.900 ευρώ στην Ελλάδα το υβριδικό Opel Astra
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην παραγωγή το πιο ισχυρό Mazda της ιστορίας
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μazda CX-30: 3 νέοι διαθέσιμοι κινητήρες e-skyactiv
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου υβριδικού Kia Sportage
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 27.250 ευρώ το Opel Mokka-e
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Mercedes EQE και AMG EQE 43 4MATIC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων