Ποιο ήταν το No1 PHEV στην Ελλάδα το 2021;
Αναμφισβήτητα είναι ένα πολύ γνωστό και δημοφιλές μικρομεσαίο Premium SUV και κατάφερε να αναδειχτεί πρώτο τόσο το 2021 όσο και τον προηγούμενο Δεκέμβριο.
Το 2021 μας άφησε πριν από περίπου έναν μήνα, με τα στοιχεία που έρχονται πλέον στη δημοσιότητα να είναι αρκετά ενδιαφέροντα σχετικά με τις πωλήσεις και των PHEV στην Ελλάδα. Το 2020 και το 2021 ήταν δύσκολες χρονιές γενικότερα, καθώς ο Covid-19 αρχικά και μετέπειτα η έλλειψη ημιαγωγών καθυστέρησαν την παραγωγικότητα. Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε τις πωλήσεις των οχημάτων και δη των plug-in hybrid που μας ενδιαφέρει εν προκειμένω.
Ένα ήταν το αυτοκίνητο που ξεχώρισε αυτή την κατηγορία ολόκληρο το 2021 και πρόκειται για το Volvo XC40 PHEV. Το υβριδικό με πρίζα μοντέλο του Σουηδού κατασκευαστή πρώτευσε στη χώρα μας (πάντα για την κατηγορία PHEV), καταφέρνοντας να διαθέσει στην αγορά 622 οχήματα με μερίδιο αγοράς 8,94%. Για τον μήνα Δεκέμβριο ήταν κι εκεί πρώτο, καθώς πούλησε 69 οχήματα, με μερίδιο αγοράς 9,25%. Επίσης, σε σχέση με το 2020 οι ταξινομήσεις του αυξήθηκαν κατά 145% (622 έναντι 254 οχήματα).
Το XC40 PHEV διακρίνεται σε πάρα πολλά σημεία και κυρίως στην ασφάλειά του, ένας τομέας στον οποίο η Volvo δίνει πάρα πολύ μεγάλη βάση, αλλά και σε άλλους, όπως είναι η άνεση στην καμπίνα, η τεχνολογία, η πολυτέλεια, οι χώροι και διάφορα άλλα. Το επιβλητικό XC40 έχει 4.425 χλστ. μήκος, 1.863 χλστ. πλάτος, 1.652 χλστ. ύψος και 2.702 χλστ. μεταξόνιο. Στη χώρα μας διατίθεται με δύο εκδόσεις PHEV, το Recharge Τ4 συνδυαστικής ισχύος 211 ίππων (από 51.801 ευρώ) και το Recharge Τ5 των 262 ίππων (από 51.067 ευρώ).
Στο XC40 Recharge PHEV Τ4 ο 1.5 λτ. 3κύλινδρος turbo αποδίδει 129 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με 245 Nm ροπή και συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 82 ίππων και 160 Nm ροπής. Το SUV των 1.573 κιλών ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά (όπως σε όλα τα νέα Volvo) στα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 10,7 kWh (χρησιμοποιήσιμες 8,5 kWh) και προσφέρει αυτονομία 45 χιλιόμετρα, με μεικτή κατανάλωση 15,2 kWh/100 χλμ. Η διάρκεια φόρτισης σε υποδοχή 16A, 10A και 6A είναι 3, 4 και 8 ώρες αντίστοιχα. Επίσης, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται στα 2,1 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 47 γρ./χλμ.
Στην ισχυρότερη έκδοση Recharge PHEV Τ5 o κινητήρας βενζίνης είναι και πάλι ο 1.5 λτ. turbo, όμως αποδίδει 180 ίππους και ροπή 265 Nm. Η ηλεκτρική κινητήρια μονάδα παραμένει στους 82 ίππους με 160 Nm ροπής, ενώ τροφοδοτείται από την μπαταρία των 10,7 kWh (χρησιμοποιήσιμες 8,5 kWh). Η αυτονομία, η κατανάλωση, οι χρόνοι φόρτισης και οι εκπομπές CO2 είναι ίδια με του Recharge Τ4, όμως το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,3 δλ. Να σημειωθεί ότι και στις δύο εκδόσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό η πρώτη έκδοση περιλαμβάνει τα εξής:
- 7 αερόσακους
- Σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9 ιντσών
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αισθητήρα βροχής
- Αισθητήρες παρκαρίσματος
- Προβολείς LED
- Όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών