Το 4κίνητο Full Hybrid SUV με τη χαμηλότερη τιμή
Ο εξηλεκτρισμός καλά κρατεί και ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές εμπλουτίζουν την γκάμα τους με τέτοια οχήματα. Αυτά που έχουν πληθήνει, είναι τα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, ακολουθούν τα υβριδικής και plug-in hybrid τεχνολογίας, με την ανώτερη βαθμίδα να αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γνωστότερα και ως BEV. Αυτή τη στιγμή, τα πιο διαδεδομένα είναι τα ήπια υβριδικά συστήματα, αλλά δεν μπορούν να προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, καθώς υποβοηθούν το θερμικό μοτέρ. Ό,τι δεν μπορούν αυτά, όμως, το πετυχαίνουν τα αυτοκίνητα Full Hybrid, τα οποία μπορούν να κινήσουν το όχημα για μεγαλύτερες αποστάσεις μόνο με ηλεκτρισμό.
Οι προτάσεις της αγοράς σε αυτή την κατηγορία δεν είναι πολλές και όσο η αναζήτηση γίνεται πιο εξειδικευμένη, όπως λόγου χάρη ένα SUV και μάλιστα, 4κίνητο, άλλο τόσο δυσκολεύει η υπόθεση. Εκείνοι λοιπόν που ενδέχεται να αναζητήσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να καλύψουν τις ανάγκες τους, μπορούν να επιλέξουν ένα SUV, με κίνηση σε όλους τους τροχούς και στη χαμηλότερη τιμή. Η περίπτωση αυτή είναι το Suzuki Vitara Strong Hybrid, οι τιμές του οποίου ξεκινούν από τις 26.780 ευρώ (23.980 ευρώ το 2κίνητο) και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει πολλά.
Το αυτοκίνητο διατίθεται στη χώρα μας με 7 αερόσακους, αυτόνομο σύστημα πέδησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση τυφλού σημείου, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Επίσης, το Suzuki Vitara Strong Hybrid προσφέρεται με αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, οθόνη 7 ιντσών, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου ανάμεσα στα άλλα.
Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό θερμικό κινητήρα 4 κυλίνδρων, 1.5 λτ. Dualjet, έναν ηλεκτρικό Motor Generator Unit (MGU), το αυτόματο κιβώτιο AGS των 6 σχέσεων και την μπαταρία ιόντων λιθίου των 140V. Το συμβατικό μοτέρ βενζίνης έχει ισχύ 102 ίππους με 138 Nm ροπή, ενώ το ηλεκτρικό 33 ίππους και 60 Nm ροπή. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 116 ίππους και το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 13,5 δλ. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, με τη μεικτή κατανάλωση να αγγίζει τα 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 132 γρ./χλμ.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής οδήγησης, καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο, βοηθώντας παράλληλα τον συμβατικό να επιταχύνει. Επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με όπισθεν και γίνεται αρωγός στην αύξηση της ροπής κατά τις αλλαγές των σχέσεων για πιο ομαλή επιτάχυνση. Σε περιπτώσεις που το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, το ηλεκτρικό μοτέρ χρησιμοποιεί την ισχύ του θερμικού για να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια (η μπαταρία φορτίζεται παράλληλα), κάτι που έχει αντίκτυπο στη μείωση της κατανάλωσης και στη μείωση των θορύβων κατά την οδήγηση. Κατά την επιβράδυνση, το ειδικό σύστημα ανακτά κινητική ενέργεια, φορτίζοντας έτσι την μπαταρία, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ.
Σύμφωνα με τη Suzuki, το Vitara Strong Hybrid έχει τη δυνατότητα κίνησης έως 4,5 χιλιόμετρα αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και με ταχύτητες έως τα 80 χλμ./ώρα. Διαθέσιμες είναι οι λειτουργίες Standard και Eco, ενώ αναφορικά με την 4κίνηση AllGrip, προσφέρεται με 4 προφίλ, που είναι τα Auto, Sport, Snow και Lock, που ελέγχεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου. Στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών του πίνακα οργάνων, υπάρχει σχετική ενημέρωση για το ποιο από αυτά έχει επιλεγεί.