Λιγόφαγο Hybrid SUVάκι με 14.680 ευρώ
Οι όσο το δυνατό πιο χαμηλές απαιτήσεις ενός κινητήρα σε καύσιμο ήταν ανέκαθεν θέμα εξέτασης και συζήτησης κατά την έρευνα αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Πόσο δε μάλλον τώρα -αλλά και από αρκετό καιρό πριν- που η βενζίνη έχει γίνει είδος πολυτελείας για πάρα πολλούς οδηγούς.
Πώς όμως θα σας ακούγονταν ότι διατίθεται στην αγορά ένα νέο ultra compact SUV με λιγοστή κατανάλωση; Σίγουρα πολύ ενδιαφέρον, από την στιγμή που είναι και «υπερυψωμένο», άρα και πιο πρακτικό από ένα κλασικό χάτσμπακ. Ο μετρ της οικονομίας είναι το Suzuki Ignis, με το 1.200άρι μηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Στη δοκιμή, η μέση τιμή βρέθηκε στα μόλις 5,7 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα τιμή βενζίνης κοντά στα 2 ευρώ/λτ. «καίει» κάτι παραπάνω από 11 ευρώ/100 χλμ.
Ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας Dualjet των 1.197 κ.εκ. με τους 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής ενσωματώνει ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου. Επιτυγχάνει βελτιωμένο τράβηγμα και ελαστικότητα, ομαλή επανεκκίνηση, εξοικονομεί βενζίνη και εκπέμπει λιγότερους ρύπους. Με CO2 μεταξύ 110-112 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης εισόδου στο δακτύλιο της Αθήνας. Παράλληλα κινεί άνετα στην πόλη το ελαφρύ αμάξωμα των 860 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ.) και διατηρεί σβέλτους ρυθμούς, χάρη και στην κατάλληλη κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου.
Η οικονομία στη βενζίνη είναι το ένα βασικό ατού του Ignis. Το άλλο είναι η κορυφαία ευελιξία και ευκολία στην οδήγηση των στενών της πόλης, γεγονός που ενισχύουν το μικρό μήκος των 3,7 μ. και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης (180 χλστ. απόσταση από το έδαφος). Επίσης, οι αναρτήσεις του αμβλύνουν με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ διακρίνεται και για την καλή ποιότητα κύλισης.
Παρά το γεγονός ότι είναι ένα μίνι αυτοκίνητο, το Ignis εντυπωσιάζει με τους χώρους του στο πίσω κάθισμα. Τόσο αέρα για τα πόδια έχουν μικρομεσαία και άνω αυτοκίνητα. Σε συνδυασμό και με το συρόμενο 50:50 κάθισμα (στάνταρ στην έκδοση GL+), η πρακτικότητα απογειώνεται και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ αυξομειώνεται εύκολα και μεγαλώνει πολύ από τα αρχικά 260 λίτρα.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, στην πρώτη έκδοση GL των 14.680 ευρώ υπάρχουν 6 αερόσακοι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ράδιο CD/MP3, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης και αυτόματη λειτουργία φώτων. Το GL+ με επιπλέον αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, συρόμενο πίσω κάθισμα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κοστίζει από 16.180 ευρώ. Επίσης το 4κίνητο GL ξεκινά από 16.280 ευρώ και με το CVT στην έκδοση GL+ εκκινεί από 17.680 ευρώ.